Telefon: 36-1-215-1490 36-30-718-3820
Irodánk: 1093 Budapest, Bakáts utca 1
Miért nem hívnak az érdeklődők?

Miért nem hívnak az érdeklődők?

Kategória: Egyéb | 2018-01-22

Ha úgy érzed, hogy az ingatlanod eladása csiga lassúsággal halad, akkor itt az ideje, hogy megnézd, mit tettél rosszul. Csodálkozol, miért nem hívnak komoly vevők hetek - hónapok óta?  Hamar csalódott  lesz az ember, ha nem tudja, mi a sikertelenség oka. Ezért összeszedtük a 10 leggyakoribb okot. Javíts ki ezeket a hibákat és hamarosan megérkezik a vevő és pénz áll a házhoz.

1.  Biztos, hogy el akarod adni?

Egy ingatlan eladása nem olyan, mint pl. egy autó eladása. Nagyon sok emlék kötődik hozzá.  Ha érzelmileg nem állsz készen az eladásra akkor nem is fog sikerülni. Nem szándékosan, hanem az érzelmektől vezérelve mindig úgy fog alakulni a helyzet, hogy éppen közbejön valami ami meggátolja az eladást.  Először is legyen erős szándékod az ingatlan eladásra.

2.  Az ár túl magas

Akár tetszik, akár nem, mindig a piac határozza meg, mennyit ér egy ingatlan, függetlenül attól,  hogy Te mennyiért szeretnéd eladni. A vevők összehasonlítják a hasonló ingatlanok árait és rögtön látni fogják, ha a tiéd túl drága.  Ne felejtsd el,  az  otthonod valóban csak annyit ér,  amennyit  az emberek hajlandóak fizetni érte.

Soha se abból induljunk ki, mennyi pénz kell egy másik ingatlan megvételéhez, vagy mennyi még a visszafizetendő hitel.  Gyorsan felejtsük el, hogy piaci ár felett fogjuk eladni az ingatlant. Ehhez  igen nagy szerencse és hosszú, türelmes várakozás kellene.  Az ár megállapításához naprakész ingatlanpiaci információk kellenek.  Hiába olvassuk, hogy az elmúlt évben hogy változtak az átlag árak, ha nem tudjuk, hogy most egy adott helyen és ingatlan típusra milyen a kereslet.  Ne a hirdetési oldalak kínálati áraiból induljunk ki. Ezek nagyon gyakran 10-20%-kal a reális ár fölött vannak.  A hirdetési  ár megállapításhoz keressük meg a mi ingatlanunkhoz hasonló méretű és állapotúak  közül a legolcsóbbakat  és számítsunk arra, hogy még ebből is alkudni fognak.

3. A fényképek  nem látványosak

Az ingatlan keresők több, mint 80%-a használja az internetet. Ezért nagyon fontos, hogy jó minőségű fényképek legyenek a hirdetésben.  Felmérések szerint az interneten keresők 7 másodperc alatt döntik el, hogy végigolvassák-e a hirdetést , vagy ugorjanak a következőre.  A figyelmet megragadni csak jó minőségű képekkel lehet.

lehtséges hibák:

  • nincs fotó, vagy csak nagyon kevés van.
  • a fotók rossz minőségűek, pl. életlen, túl sötét, túl világos
  • rendetlenség van a lakásban
  • fontos helyiségek pl.  konyha, fürdő nincs lefényképezve
  • bútorok vannak fényképezve a lakás helyett
  • A jó ingatlanfotók 118% -kal több érdeklődőt hoznak és 50% -kal meggyorsítják az értékesítést.

Miért nem hívnak a hirdetésre

4.  Nem vagy elég rugalmas

Kétségtelen tény,  a rugalmasság  olyan dolog, amely nehézsségbe ütközhet.

  • Napközben a munkád miatt nem tudod felvenni a telefont?
  • Nem tudod akkor mutatni az ingatlant, amikor a vevő ráér?
  • Nem tudsz vagy nem akarsz rendet rakni mire jön a vevő?

Az ingatlan eladás nagyfokú alkalmazkodást követel. Te vagy az eladó, neked kell jobban  alkalmazkodni a vevő igényeihez.  Legyél mindig elérhető telefonon. Ha mégsemnem tudtad felvenni sürgősen hívd vissza az érdeklődőket.

5.  Rossz időzítés

A tavasszal, és ősszel  sokkal több ember keres új ingatlant, mint a nyári forróságban vagy a téli hideg, havas időszakban.  Ez különösen igaz a családi házakra.  Ennek egyszerűen a kényelem  az oka - senki nem akar  rossz időben az utcán lenni. Akinek nem sürgős a váráslás, az elhalsztja, amíg jön a jobb idő.  Ez nem azt jelenti, hogy télen nem lehet eladni ingatlant, de az biztos, hogy sokkal nehezebb, mint a tavaszi napsütésben.

6.  Az érdeklődők nem látják a hirdetésedet

A vevők nagy része az interneten keres. De nem mindegy, melyik oladalakra van feltöltve a hirdetésed. Az sem mindegy, hogy mennyire tudsz előre kerülni a találati listákon.  Ha nem frissítesz rendszeresen, akkor pár   nap után már hátracsúszik a hirdetésed az ezredik helyre, ahol senki nem fogja megtalálni.

Rendszeresen frissíts, hogy mindig megtaláljanak!

7. Túl egyedi dolgok vannak az ingatlanban

Lakótelepi lakásba antik oszlop utánzatokat tettél? Márvánnyal burkoltad le az egész szobát?

Delfin mintás mozaikkal raktad ki a fürdőszobát?

Ezeket a túl egyedi dolgokat nem fogják megfizetni, sőt csökkentik az ingatlan értékét.

Ha olyan felújítást vagy átalakítást csináltál, amely ellentétes azzal, amit a legtöbb ember  megcsinált volna, akkor lehet, hogy  elriasztod  a potenciális vásárlók jelentős részét. Ezt csak úgy tudod kompenzálni, ha csökkented az árat.

8.  Hely, hely, hely

Ez egy régi szöveg, de igaz. Amikor az ingatlanokról van szó, minden a helyszínről szól! Milyen a közlekedés, hol vannak közelben iskolás, üzletek, milyen a környék lakossága, mennyire népszerű a kerület, mennyire zajos az utca, stb. Ha kevésbé népszerű környéken van az ingatlan,  akkor több időbe telik, míg megjön a vevő. Ha rossz helyen van az ingatlan, akkor azt csak az ár csökkentésével tudod kiegyenlíteni.

9.  Rossz a hirdetés szövege

A fotók és a szöveg adja az ingatlanról első benyomást a vevőknek. Már pedig, ha ez gyenge, akkor elriaszthatja a bizonytalan érdeklődőket. Sokan nem olvassák végig a szöveget ezért már az elején emeld ki az ingatlan előnyös, egyedi tulajdonságait.  Gondold végig, miben jobb a Te lakásod a környékbeli hasonló lakásoknál és ezt hangsúlyozd ki.  Ne használj hosszú, összetett mondatokat, helyette inkább felsorolás szerűen írj. 

 

10. Hiányzik az alaprajz

Lehet, hogy úgy érzed, felesleges ez, minek foglalkozzak vele. Pedig az alaprajznak nagyon fontos szerepe van a hirdetésben. A fényképek az ingtalan jelenlegi állapotát mutatják és ezen könnyen tud változtatni az új tulajdonos. Az alaprajz a belső elrendezést mutatja, amin változtatni csak igen nagy költséggel lehet, ha egyáltalán lehet. Ha egy érdeklődő nem tudja meg, hogy kapcsolódnak egymáshoz a helyiségek, milyenek a helyiségek arányai, melyik oldalon vannak ablakok, milyen irányba nyílnak az ajtók, milyen átalakítási lehetőségek vannak akkor az sokszor már kattint is a következő hirdetésre, ahol részletesebb információkat talál.   Készítsd el az alaprajzot, hogy a vevők megkapják azt az információt, amit várnak.

 

Fontos tudnod, hogy akármilyen jó hirdetést csinálsz az ingatlan eladáshoz idő, sok befektetett munka és türelem kell. Ha úgy érzed, ehhez segítségre van szükséged, akkor hívj vagy írj.

Kapcsolat